Hoe blijf ik dicht bij mijzelf tijdens de uitbraak van het coronavirus?

Hoe blijf ik dicht bij mijzelf tijdens de uitbraak van het coronavirus?

Rijen voor de kassa, winkelwagens vol met houdbare producten en wc-papier. Een sfeer die ik nog nooit eerder heb gevoeld. Dit is onbekend, onbekend voor ons Nederlanders. Waar er eerder boodschappen voor één dag worden gedaan. Wordt er nu gehamsterd. Een gevoel van tekort en angst. Overal in de media kun je informatie over het coronavirus opzuigen, wetend dat dit nieuws onverteerbaar is. Hoe blijf ik dicht bij mijzelf in deze energie van angst en tekort?

Het nieuws

Eveline Drunks heeft een tijd geleden een IG-TV opgenomen over ‘The never ending now’. Gebaseerd op een artikel van Dave Parrel. Eveline beschrijft ‘The never ending now’ als het huidige moment dat niet meer ophoudt. Een stroom van informatie dat niet ouder is dan het huidige moment. Zoals nu met het coronavirus kun je live blogs mee lezen, live een debat bijwonen vanuit je huiskamer en ga zo maar door.

Het haalt je uit het spirituele ‘NU’, het ‘NU’ van alles is ok, ik ben ok en jij bent ok. Het ‘NU’ wat Eckhart Tolle beschrijft. Het haalt je uit je vertrouwen.

Hoe blijf ik uit ‘The never ending now’?

Minder nieuws consumeren. Dit klinkt easy, maar het nieuws kan deze dagen meeslepend voelen. Onderweg naar huis even op de radio het nieuws meepikken, live uitzendingen over het virus kijken en vervolgens uitgebreidt bespreken met je partner. Voor mijn gevoel kun je door veel consumeren in een tunnel terecht komen, bestaande uit angst en tekort. Dus mijn advies: minder nieuws en nieuwtjes consumeren en minder nieuws doorsturen. 

Ik kijk sinds ik een burn-out heb gehad geen nieuws meer, maar de afgelopen dagen ben ik het meer gaan kijken. Op dit moment kies ik ervoor om een paar minuten per dag de highlights rondom dit virus te lezen en mij verder te focussen op hoe ik mij wel wil voelen. Namelijk licht, vrolijk en gezond.

Wat doe ik om dichter mijzelf te blijven?

Op het moment dat ik gevoelens van angst ervaar ben ik niet dichtbij mijzelf. Iedere ochtend als ik opsta heb ik een vaste routine. Ik mediteer, doe yoga-oefeningen en ga daarna schrijven. Naast mijn doelen schrijf ik ook altijd mijn intenties op. Ik geloof erin dat ik op deze manier pro-actief mijn dag start en daardoor invloed heb op mijn eigen werkelijkheid.

Ik kreeg gisteren tijdens een live Q&A van een online training van Kim Munnecom het advies om intenties te zetten voor ik aan het werk ga. Dus de intenties die ik in de ochtend maak, neem ik mee naar mijn werk. Ik heb hiervoor een herinnering op mijn telefoon gezet, om mijzelf hieraan te herinneren. Misschien overdreven, maar mijzelf goed voelen is mijn prioriteit.  

En voor de rest

Focus je op de dingen die je wel blij maken en energie geven en zie jezelf in volle gezondheid. Blijf dichtbij dit gevoel. Wat doe jij om je goed te voelen? 

 

2 reacties op “Hoe blijf ik dicht bij mijzelf tijdens de uitbraak van het coronavirus?”

Laat een reactie achter

%d bloggers liken dit: